RADOSMARCI

K. Rados Marcella szerzői oldala

Közúti ellenőrzés 

2018. június 11. 22:01 - radosmarci

(ugyanaz a történet más-más szemszögből)

 kozuti-ellenorzes.JPG1.
Ma jelenésem lesz a nagyfőnöknél, vinnem kell a táblázatokat. Majd átnézem az egészet még egyszer, nem lehet benne hiba. De előbb kiteszem a gyereket a sulinál. Addig gondolkodni se nagyon tudok, úgy ordít a rap a lejátszóból. Halál idegesítő. A villamosmegállónál egy nő csodálkozva bámul befelé az ablakon, amíg állunk a pirosban. Mintha olyan fura látvány lenne egy tök átlagos apuci egy tök átlagos tizenöt éves sráccal egy tök átlagos autóban. Késésben vagyunk, kábé most csengetnek be. A gyerek kezd nyugtalankodni. Ezen a mellékutcán le lehetne vágni. Jó ötlet. Lekanyarodok. Elég szűk utca, persze egyirányú. Most meg mit villog az a rendőr mögöttem? Siet? Nem vagyok hülye, hogy ötvennél többel menjek. Nem tudok hová lehúzódni, várd ki a sorod fakabát, minek kell mindjárt villogni. Lehet, hogy szirénázik is? A rohadt raptől semmit nem hallok. Mit ír erre a KRESZ: ha nem tudok kitérni, akkor gyorshajthatok a rendőr előtt? Fogalmam sincs. Oké, akkor félreállok, itt jobbra pont van egy üres hely. Mondjuk jó rövid, inkább hátramenetben kellett volna beállni… A rohadt életbe, nekimentem a tűzcsapnak, hogy szakadna rá az ég a hülye rendőrjére. Tuti, hogy eltört a lökhárító, akkorát reccsent. Basszus, a tűzcsap meg kidőlt, a járdából mint a szökőkút, tör föl a víz… Na, kösz szépen, zsarukám. Mi van, már nem is sietsz? Mert nem menne ám tovább, leáll mellettem. Síkideg vagyok, és persze a gyerek sem bírja tovább cérnával. Innen már csak két sarok a suli, kiugrik, futni kezd. Talán megússza az igazolatlant, ha meg nem, majd igazolom. Családi ok. Én is el fogok késni. Kár, hogy nekem nem igazol senki semmit. A főnök boldog lesz, az tuti.

2.
– Mit rohansz hülyegyerek, ma nincs matek, az első óra helyett orvosi vizsgálat van – szól be a Kollár, pedig becsengetés után neki se kéne a folyosón flegmázni. Behúzunk a terembe. Mi ez a nagy izgalom? – érdeklődik. Bevágom a hátizsákomat a pad alá, zihálva lerogyok. Próbálok rendesen lélegezni, hogy el bírjam mesélni, mi történt. 
– Faterom nagyon gáz volt ma reggel. Nem tud vezetni, vagy nem lát rendesen, én nemtom, de ahogy jöttünk, letarolt egy tűzoltócsapot a Skodával. Vágod? Elöntött mindent a víz, és amekkora lúzer a fater, pont odaért egy rendőrautó. Ne tudd meg, mennyire égő volt, tipliztem onnét ezerrel, még szerencse, hogy már itt voltunk, tök közel. 
– Kocsinak lett baja?
– Talán a lökhárító. De leszarom.

3.
2018. 05. hó 07-én reggel 8 óra 05 perckor Sz. András, 46 éves, büntetlen előéletű állampolgárral szemben rendőri intézkedés foganatosítására került sor. Nevezett a tulajdonában álló JKM 639 forgalmi rendszámú Skoda Octavia típusú gépjárművel közlekedett a Budapest 8. kerület Leonardo da Vinci utcában. A mögötte haladó 4502-es számú, szolgálatot teljesítő rendőrségi járőr közúti ellenőrzés kezdeményezését eszközölte. A rendőrségi gépkocsi által leadott hang- és fényjelzés ellenére a fent nevezett személy az azonnali megállás tekintetében ellenállást tanúsítva tovább haladt, majd a 23-as számú ház előtti, a Fővárosi Vízművek tulajdonát képező utcai csatlakozási pontnak ütközött. Személyi sérülés nem történt, a tűzcsapban anyagi kár keletkezett, melynek becsült értéke 200 ezer forint. Nevezett személy igazoltatása, közúti ellenőrzés alá vonása megtörtént, a káresemény nyilvántartásba vételre került. 
Dátum, Kovács 2 Béla tizedes, VIII. kerületi RFK

4.
Halló, te vagy az Klárikám? Nem fogod elhinni, mi történt ma reggel az utcánkban! Éppen a galambokat etettem az erkélyen, amikor látom, hogy a rendőrök üldöznek egy autót. Itt, a mi kis utcánkban! Hát itt még soha nem történt ilyesmi! Egy piros kocsi, biztos valami maffiózó, mert úgy bömbölt belőle a zene, ahogy a filmekben szokott lenni. Ment vagy százzal, csak úgy bőgött a motor! A rendőrök meg a nyomában, villogóval, szirénával. Aztán kilőhették a kerekét, bár a fegyvert pont nem láttam, és a lövést se hallottam, biztos azt a modern, hangtompítós pisztolyt használták. Mert akkor a piros autó hirtelen jobbra csúszott, még szerencse, hogy éppen nem volt ott senki, és telibe találta a házunk előtti tűcsapot! A kocsi ripityára tört, a tűzcsap meg kidőlt, és képzeld, Klárikám, majdnem az erkélyemig tört fel a víz! Halálosan megijedtem, gyorsan hátraugrottam, be a szobába, de azt még láttam, ahogy az egyik gengszter kiugrik és futva menekül! Hátizsákkal! Lehet, hogy bankrablók voltak? Hát mit szólsz? Hogy mik nem történnek ebben a városban!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://radosmarci.blog.hu/api/trackback/id/tr2714041950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása